Molnbaserad växellösning gör arbetet enklare för mässarrangören

– Vår interna kommunikation har blivit mycket snabbare

Bytet från fast växel till molnbaserad växellösning innebär att mässarrangören Artexis Easyfairs kan knyta ihop sina fyra kontor i Norden.
– Dessutom är det en fördel när vår personal enkelt kan nås där de befinner sig, läsa sina mail och så vidare, säger ekonomichefen Dan-Inge Svärdsby om telefonilösningen som RingUp/Linné Kontorsmaskiner i Göteborg skapat.

Artexis Easyfairs ingår i den internationella mässkoncernen Artexis Easyfairs med huvudkontor i Belgien. Den nordiska delen är en egen gren med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors, som vuxit starkt på senare år.
– För några år sedan startade vi nya Malmömässan och hyrde in oss på en 16 000 kvm stor yta i Hyllie Arena. Året därefter förvärvades Kistamässan i Stockholm. Dessa båda mässhallar driver vi och där arrangeras olika mässor, kongresser, event med mera, säger Dan-Inge Svärdsby.
I många fall är det fackmässor med teman som Restaurang och Fastfood, Förpackning och logistik, Hotell och möten med mera.
– Ofta tar vi själva fram ett tema och lyssnar med branschens förespråkare och leverantörer om hur ett attraktivt upplägg kan se ut. Gör vi en lyckad mässa är det enkelt att återupprepa succén kommande år, eller i ett annat land, eller annan stad.

45 mässor om året
Men all mässor är förstås inte knutna till de båda nämnda storstäderna.
– Vi kan arrangera en mässa var som helst om det finns ett tillräckligt bra lokal att hyra in oss i, samt att vi på förhand har indikationer på att mässan kommer att dra till sig tillräckligt mycket utställare och besökare. I dagsläget arrangerar vi ungefär 45 mässor om året. Det innebär att vår personal reser ganska mycket och behöver vara nåbara var de än befinner sig, berättar Dan-Inge Svärdsby vidare.
Det var anledningen till att företaget för snart två år sedan började titta på en ny telefonilösning som skulle ersätta den fasta växeln. Flera leverantörer var med och lämnade förslag på olika lösningar. En av dessa var RingUp/Linne Kontorsmaskiner AB i Göteborg.

Lyhördhet och servicekänsla
– De gjorde ett mycket bra arbete och presenterade en mobil molnbaserad växellösning som vi tyckte passade oss väldigt väl. Jag tycker framförallt att de var lyhörda för våra önskemål och behov, samt att de visade bra känsla för service. Helheten gjorde att vi slutligen valde dem, säger Dan-Inge.
Installationen gjordes i februari och har fungerat mycket bra.
– Vi har kunnat knyta ihop våra kontor i en växel, vilket gör det mycket enklare att kunna vidarekoppla samtal från ett kontor till ett annat. Det är lättare att lägga hänvisningar om man sitter i möten. Vi har fått möjlighet att avlasta varandra på ett helt annat sätt. Sammanfattningsvis kan man säga att vi fått en snabbare intern kommunikation, menar Dan-Inge Svärdsby.

Samtalskvalitet viktig
Eftersom personalen ofta befinner sig ute på fältet har det också underlättat för dem när de har snabb tillgång till mail och annan information via den nya växellösningen.
RingUp/Linné Kontorsmaskiner levererar också hårdvara, exempelvis mobiler och headsetet med mera.
– Eftersom telefonen är vårt arbetsredskap och vi arbetar i ett öppet kontorslandskap så är ljudkvaliteten oerhört viktig. Vi var i behov av ett headset som absorberar bort allt ljud runt omkring, för att få bästa möjliga samtalskvalitet, och det ordnade RingUp/Linné Kontorsmaskiner galant betonar Dan-Inge.

« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår