SKÖVDE REDOVISNINGSBYRÅ AB

Molnbaserad växel förenklade för redovisningsbyrån

Med Telia Jobbmobil Växel och molnbaserade funktionen Touchpoint blev kommunikationen mycket smidigare för Skövde Redovisningsbyrå AB.
– Vi kan enkelt slussa samtal vidare oavsett var vi befinner oss, säger Jan Lindahl, som är ansvarig för telefonin på byrån.

Skövde Redovisningsbyrå AB startades 2010 av Björn Torstensson och består i dag av sex redovisningskonsulter som servar 500-600 företag i Skövde med omnejd.
– Det är framförallt små och medelstora företag som är våra kunder, berättar Jan Lindahl.
Byrån har vuxit snabbt sedan starten, vilket samtidigt ställt högre krav på bra telekommunikation.
– Från början hade vi bara ett nummer in till kontoret. Det visade sig ohållbart när vi växte och det blev upptagetton då fler ringde in samtidigt.
En annan lösning behövdes och byrån kom i kontakt med RingUp Skövde som föreslog Telia Jobbmobil Växel, där samtalen kopplades vidare till någon av medarbetarnas mobiltelefoner.
Det var en växel som passade perfekt, temporärt i alla fall. För när byrån fortsatte växa behövdes nya lösningar.
– Då lade vi till funktionen med direktnummer i deras växel, berättar Oskar Fläring på RingUp Skövde.

Touchpoint
Som telefonirådgivare rekommenderade Oskar för ett tag sedan att redovisningsbyrån skulle addera växeln med Telias flexibla molntjänst Touchpoint, för att göra växelfunktionen än mer lättanvänd.
Det blev en stor förändring tycker Jan Lindahl som nu styr alla inkommande samtal via en applikation från surfplattan.
– Tidigare krävdes det att vi gick in i datorn för att ändra ett svarsmeddelande, nu sköts det enkelt med hjälp av surfplatta eller telefon. Att vidarekoppla samtal till en kollega är lika enkelt som att ringa, tycker han.
Alla medarbetare använder nu mobiltelefon som har ett direktnummer och ett mobilnummer.
– Då vi ringer ut är det alltid direktnumret som kommer upp i mottagarens nummerpresentatör. När vi är lediga kopplar vi om direktnumret till ett svarsmeddelande. På så sätt blir det enklare att dra gränsen mellan arbete och ledighet, menar Jan Lindahl.

Prisar personlig service
Han sätter också stort värde i att ha hittat en lokal samarbetspartner inom telefoni.
– Närheten och den personliga servicen är a och o för oss. Är det något problem ringer jag direkt till Oskar och antingen kommer han hit, eller ger han svar på mina frågor över telefon. Har han inget svar med detsamma så tar han reda på det. För mig är det värt mycket jämfört att sitta i en telefonsupport med en okänd tekniker som inte känner till vår telefoni och vad vi själva kan om den.
RingUp Skövde utför också reparationer på telefoner och surfplattor.
– För ett tag sedan behövde vi byta batteri på en telefon och då var det bara att ringa Oskar så fixade han det åt oss. Han hjälper också oss när det är dags att teckna nya telefoniavtal. Eftersom han kan vårt företag vet han vad vi behöver och kan sy ihop ett bra avtal, medan vi fokuserar på det vi är bra på – ekonomisk rådgivning.

« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår