Bara vinster med gemensam växel och nya avtal

Asplunds Bygg AB har verksamhet på flera orter i landet. För att få en jämn struktur på telefonin har de valt att installera ett nytt växelsystem.
idag sitter alla arbetsplatser sammankopplade i en gemensam växel vilket gör kommunikationen med kunderna mer effektiv, säger Carola Johansson.

Asplunds Bygg har kontor i Jönköping, Skövde, Falköping och Örebro, men uppdragen inom entreprenad, konstruktion och byggsservice har en ännu större spridning.
Tidigare hade varje kontor en egen lokal växel utan gemensam sammankoppling vilket både försvårade kontakterna med kunderna och gjorde telefonin onödigt dyr.
Idag sitter huvudväxeln i Falköping, tätt sammankopplad med både övriga kontor och arbetsledarna i fält.
- Systemet fungerar väldigt bra och är lätt att använda. RingUps tekniker har verkligen engagerat sig för att övergången ska gå så smidigt som möjligt, säger Carola.

Nya avtal
Att reducera antalet växlar innebär en besparing både i service och samtalskostnader. Även de gamla ISDN-abonnemangen är historia. Istället har RingUp förhandlat fram fördelaktiga operatörsavtal som bland annat innebär att alla interna samtal, som utgör en ganska stor del av telefonin, är gratis.
- Vi har installerat ett hänvisningssystem som de anställda själva kan använda för att meddela om exempelvis möten eller sjukdom. När kunderna ringer får de ett röststyrt meddelande om var personen befinner sig samt tidpunkt för återkomst, säger Mikael Resare på RingUp i Jönköping.

Stor kundnytta
Även om det finns en huvudväxel kan alla orter svara åt varandra om det skulle behövas. Det enda som krävs är en inloggning via Internet och inga komplicerade omprogrammeringar eller dyra serviceutryckningar. De omkring hundra användarna har även tillgång till mobil anknytning som kan användas både för koppling av samtal och hänvisning. I systemet finns även möjligheten att kommunicera direkt via en dator.
- Den största kundnyttan är att vi kan hjälpa kunden att koppla samtalet direkt. Den ekonomiska besparingen är förstås betydelsefull, men om våra kunder märker att det är lättare att nå oss är det ovärderligt, säger Carola.
« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår