Byggde egen beställningsportal efter Vårdförbundets önskemål

– De var väldigt lyhörda och anpassningsbara!

När Vårdförbundet skulle outsourca beställningen av mobiltelefoner ville de ha en leverantör som kunde anpassa sin beställningsportal till deras befintliga IT-processer vid beställningar.
RingUp/Callisto Mobil hade inga problem att bygga sin portal efter kundens önskningar och för förbundets anställda blir det inga större skillnader när de ska beställa nya mobiler.

Lösningen kom till för två år sedan och Vårdförbundets IT-strateg Bo Svensson öser beröm över hur RingUp/Callisto Mobil har hanterat deras önskemål.
– De har varit väldigt anpassningsbara, säger han och fortsätter:
– När man outsourcar något är det vanligt att leverantören tror sig ha mer och bättre kunskaper, och utifrån detta skapar sin lösning. Vi hade redan byggt upp en väl fungerande beställningsportal för mobiltelefoner. Men den hanteringen tillhör inte vår kärnverksamhet, därför ville vi outsourca den.
Outsourcingen skedde i samband med att Vårdförbundet bytte mobiloperatör och samtidigt skulle ungefär 400 anställda och förtroendevalda få nya smartphones. Beställningen skulle ske centralt och via nya operatören kom Vårdförbundet i kontakt med RingUp/Callisto Mobil i Stockholm som skulle leverera och konfigurera enheterna så att de var klara att använda när de nådde användaren.
Detta skulle ske via en beställningsportal, där beställaren gick in och fyllde i sina uppgifter.
– En sådan hade vi redan och vi ville att RingUp/Callisto Mobil skulle anpassa sin webbportal efter den, för att det skulle bli enkelt för beställarna, säger Bo Svensson.
Hanna Franken på RingUp/Callisto Mobil såg inga problem med det.
– Vi har inte själva kompetensen att bygga beställningsportaler men vi tog in en extern partner och gav direktiv kring hur det skulle se ut för att passa kunden. Vi gjorde helt enkelt en speciallösning.
Bo Svensson är mycket nöjd med hur den hanteringen skedde.
– De visade sig vara mycket ödmjuka och anpassade sin portal efter vårt system och våra krav. Jag upplevde att de var väldigt lyhörda, till exempel när det gällde att skapa ett gemensamt inregistreringsregister i det molnbaserade systemet.
Systemet har varit igång i två år och fungerar väldigt smidigt för förbundets mobilanvändare. När beställningen kommer till RingUp/Callisto Mobil via beställningsportalen konfirmeras den hos beställarens närmaste chef. Sedan konfigureras telefonen med e-postinställningar och annan nödvändig information enligt Vårdförbundets ramverk för Smartphones. Till och med skärmskyddet monteras innan enheten skickas i väg. Via portalen beställs även tillbehör till enheterna.
– Vi har en bra dialog och de är öppna för att vidareutveckla systemet tillsammans med oss. Samarbetet är så tajt att jag mer ser dem som en avdelning inom Vårdförbundet, än en extern leverantör. De har verkligen lyckats krypa nära sin kund, avslutar Bo Svensson.

« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår