Branschernas Telia-avtal gynnar medlemmarna

Fråga RingUp om dessa avtal

Ett branschavtal med Telia ger medlemmarna marknadens bästa prisavtal och en rad andra fördelar.
För Telias del ger det unika insikter om kundernas telefonvanor.
– Med ett branschavtal når vi större målgrupper och lär oss hur de fungerar. Det är till stor hjälp för oss när vi utvecklar nya produkter och tjänster, säger Ari Salo, Account manager på Teliasonera.

Av landets omkring 60 branscher, har Telia avtal med 15-tal, bland annat LRF, Åkeriföreningen och Svensk Handel. Det berör totalt cirka 100 000 företag.
För att få teckna avtal krävs att medlemsorganisationen uppfyller ett antal krav, bland annat insyn i medlemsregister, en årlig medlemsmatrikel samt gemensamma marknadsföringsåtgärder i form av annonser eller utskick.
I gengäld får organisationerna avtal som verkligen gynnar medlemmarna. Det handlar inte endast om billigare telefoni, utan även om tjänster och olika paketlösningar som exempelvis Telia Mobil Arbetsorder (order och logistikhantering i mobilen), Telia M2M (kontroll för kommunikation mellan olika maskinenheter), 4Glösningar samt mobila växellösningar som Telia Jobbmobil Växel.

Kolla med RingUp
Enligt Ari Salo bygger branschavtalen på en gemensam vinning. Telia lär sig av sina kunder; får adekvata kunskaper om användarnas vanor, behov och önskemål som sedan konkretiseras i olika lösningar.
För medlemmarnas del betyder avtalen bland annat att de själva slipper bevaka marknaden, att de får automatisk översyn på alla ingånga avtal samt fördelaktigapriser på telefoni.
– Ett tips är att gå in till närmsta RingUpbutik och fråga om vilka avtal som finns för respektive bransch.
« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår